vrijdag, februari 15

Veren


De patronen op veren zijn zo prachtig. Net een stukje kunst aan een rietje. Ze zijn tijdloos en perfect als onderwerp voor grafische prints. Ik heb altijd al een passie gehad voor alles wat grafisch is. Tijdens mijn studie aan De Grafische School in Eindhoven, heb ik diverse technieken mogen uitproberen. Uiteindelijk ben ik als DTP-er bij een reclamebureau begonnen. Prachtig beroep en met veel plezier gedaan.


Het is heerlijk om via Etsy, Pinterest, blogs en andere media de passie van anderen te zien. Tugboat printshop bijvoorbeeld. Zij maken houtsnijwerk dat vervolgens wordt afgedrukt op papier. De techniek is fantastisch en echt ambachtelijk. Etsy doet er nog een schepje bovenop en geeft de tentoonstelling, Hand Made: lang leve het ambacht in Museum Boijmans Van Beuningen, een eigentijdse draai door Etsy verkopers uit te dagen voor een wedstrijd. Deze tentoonstelling is te bewonderen van 9 maart t/m 20 mei.

Wie weet ga ik me inschrijven voor deze wedstrijd. Ik houd je op de hoogte.


2 opmerkingen:

Anoeska zei

Mooi zijn ze! Ik hou ook zo van veren!

Jes Brabers zei

Dank je wel, Anoeska!